279338.jpg

Mää ja Tikkanen melkeen selvinpäin.

Ihan horror-juttu oli sattunu Mocelle. Se oli menny johki vaateliikkeeseen semmosen melkeen kolmekymppisen muijan kans ja se myyjätär siellä oli luullu, et Mocce on sen muijan äiti! Siis jumalauta, eiks noil myyjättärillä oo niinku mitään vastuuta? Ne voi niinku tosta vaan tuhota jonku ihmisen elämän? No onneks Mocce tajus, mistä se johtu. Ensinnäki sillä oli silmälasit. Nehän vanhentaa ihan sikana. Sit se muija, jota luultiin Mocen jälkeläiseks, on tosi hyvin säilyny, näyttää ehkä joltain kymmenen-kakstoista vuotiaalta. Mut suurin syy on se uus laukku, sano Mocce. Onnex noi todelliset syyt selvis tähän väärinkäsitykseen. Muuten tosta ois voinu olla tosi vaikee päästä yli.

Sit muutakin järkyttävää on tapahtunut. Mocen yks Feng Shui -ammattilaisfrendi eli Fengsu-Minna kävi tarkistamassa Mocen huoneiston rakkausnurkan. Ja arvatkaa mitä. Siel nurkassa oli semmonen vanha kukkaruukku, johon Mocen kissa oli pissannu ja sit Mocce oli täyttäny sen kivillä. Koska kait kissat ei tykkää pissata kiville. Sit siihen päälle se oli vielä heittäny käpyjä. Et ei tarvi enää ihmetellä mitään, jos rakkausnurkka on tollasessa kondiksessa. No eipä hätää, asia on korjattu. Siinon ny semmonen juliste, josson semmosii asioita, joita rakkausnurkassa pitääkin olla. Parillisia asioita siis. Luulen et aikas pian Mocen feromoonit kohtaa jonkun kans sen julisteen alla.

No sit Mocce oli ollu et hei Fengsu-Minna, Eken rakkausnurkassa on varmasti myös jotain mätää. Sit ne tuli mun luo. Hirvee homma! Mun rakkausnurkassa oli ihan helvetisti kaikkee rojuu! Ei siis tartte enää munkaan ihmetellä. Siel oli semmosia virkattuja hiiriä (ostin kerran yheltä köyhältä mieheltä ne tos noi Hertsikan metroasemalta), sit käytettyjä paristoja ihan sikana ja siis ihan kaikkee rojua, sellasta mistä ei tiiä et mihin ne tunkis. Niinku imurin erilaisia suuttimia ja rikkinäisä puhelimia. Ja mää olen tunkenu ne mun rakkausnurkkaan. No sit Fengsu-Minna oli et ei perkele! Se löys mun rakkausnurkasta semmosen ison lehtikuvan, josson toi ravintola Tenkka ja sen edes kävelee Hande. Se ois kuulemma pitäny polttaa, mut mää aloin itkeen, koska mun mielestä Hande on ihana. Sain sit pitää sen kuvan, mut laitoin sen eri paikkaan. Nyt mun rakkausnurkka on ihan tyhjä. Mut Mocce aiko tuoda mulle siihen kaks lasisilmää. Se sano et ne silmät sit tuijottaa mua sieltä nurkasta. En oikeen tiiä, onko se kivaa vai ei.

Joo-o, et eteenpäin täs mennään lyhyin askelin. En o saanu öisin unta. Mut ei viitti ottaa mitään pilsui. Toi Tupuhan haluaa mut tutkimuskohteeks sit kun se on lääkäri. Kun mää saatan ottaa kaks unipilsuu ja silti valvoo koko yön, ni se on tosi kummissaan tästä ja innoissaan. Se haluu niinku syöttää mulle eri lääkkeitä ja kattoo et vaikuttaaks ne muhun. Ihan jees.