304060.jpg

Hei! Minä olen musta possu!

Kattoin Maajussille morsian -ohjelmaa eilen, lievän romanttista! Meidehän ois päässy Maajussin morsiammeks viime suvena, ihan ilman tommosii ohjelmii. Istuin siin Seinäjoen asemalla ja oottelin junaa ni siihen tuli kaks semmosta miekkosta ja se toinen kysy et saako istuu, ois asiaa.

Puhemies: Ois tämmönen rojekti, et tälle mun kaverille pitäs vaimo löytää. Hän on maatilan isäntä. Et voiskos neitii haastatella asian merkeissä?

Eke: Joo, jos tarjootte kossuvissyy. On noi manit vähän finaalis ja kauhee jano.

Puhemies: No mees ny Maajussi hakeen tytölle kossuvissyy! Tuo kax!! (maajussi tottelee ja tuo kossuvissyy)

Puhemies: Joo, elikkäs semmonen tarjous, et lähe nyt vaiks samantien muijaks ton Maajussin taloon. Sun ei tarttis muuta tehhä siel, ku hoitaa ton Maajussin vanhempii, ne on 85-vuotiaita. Ja voin kertoo, et hirveet perinnöt tulossa!!

Eke: No emmää tiää. Hoitasin mieluummin vaiks possuja. Osaatsä muuten Maajussi itte puhuu ollenkaa, vai ookko mykkä?

Puhemies: Se on vaan ujo. Kyl ne vanhukset kohta veivinsä heittää,älä siitä huoli.

Eke: Joo, varmana, jos meitsi niitä hoitaa. Mut nyt mun on pakko mennä junaan, toi Pike oottaa mua Lepakkomiehen terdel! Onnea muijan hakuun pojat!

Et jos haluutte esim ton Maajussin vaimoks, ni menkää istuun Seinäjoen asemalle. Mää veikkaan et toi kyseinen Jussi on vieläki singlenä! No siitä ohjelmasta vielä, et nyt oli sit lehes, et tää MJ-Anssi on vaatinu et se muija tappais oman koiransa, ja se suhe on kaatunu siihen. Tiiän tän koiran ja ihmisen suhteen ton Piken ja Pooriksen kautta, et se on niinku yhtä tärkee se Pooris ku laps. Eli jos tollasta lähetään vaatiin, ni miettikää, jos jotku ois rakastunu ja sit se muija esittelis sille miähelle, et tässon mun laps, Inkeri 2v, ni tää miäs sanos et "Joo, kiva. Lopeta toi pentu, ni meän suhe voi jatkuu." Tai sit niinku yks marsu sano mulle, et lopeta toi pissen juonti ja tupakin poltto. Miettikää vähän marsut mitä vaaditte tai ootte ikuisesti yksin.