280957.jpg

Tää muija täs fotos on frendini Noppeli, 12 vee. Terkkui Nopsukka!

Vähänkö oon paskana siitä Kielon ummetuksesta. En o kuullu mitään uutisia. Paitti että se oli saanu 16 jotain pilsuu. Siis toiv ne ei oo luullu siellä Kiinan apteekissa, et Kielo on joku mielisairas. En tajuu miks ihmisten pitää lähtä noin kauas. Tai jos on pakko, nii vois ottaa omat eväät mukaan. Miettikää ku Pike oli Thaimaassa, ni sekin joutu siel sairaalaan ja tiputukseen. 

Mää jouduin sinne Thaimaahan kerran ku mun eksäni nro olikohanseny 4, osti mulle lipun sinne "lahjaksi". Mää että mikä lahja on joutuu lentokoneeseen kymmeneks tuntii. Sehän on kidutusta. No joo, sinne lensin. Näin siellä käärmeen. Mun tsyyke ei kestä sellasta. Eka iltana lähin pupiin. Ihan hämärä mesta. Kuvitelkaa, et kun astuin sisään, siel soi just Jamppa Tuomisen kuumat kyyneleet. Mää että jees meininki. Siel ei ollu ketään myyjää. Yhes pöydäs istu viis semmosta todella lihavaa miestä ja kuulin et ne puhuu suomee. Mää sanoin et son moro, määkin olen suomalainen. Ne viis lihavaa miestä alko tuijottaan mua mulkosilmillään. Eivät puhuneet mitään. Sillon mää aattelin, et olen joutunut johonki Kaurismäen leffaan.

Ja toinen jutska mitä ei mun tsyykeni kestäny, oli se, että ne thaimaalaiset kanto ruokaa ja viinaa semmosten patsaitten eteen. No eihän ne patsaat tajunnu mitään syödä eikä juoda. Sit ne viinat kaadettiin maahan ja eikun uutta rinkkii patsaan eteen. Mää yritin sanoo sille hotlan väellekkin et mää voin kyllä sit syödä ja juoda noi tsydeemit, jos noi patsaat ei haluu. Mut sit yks tyyppi sano mulle, et älä vaan koske noihin eväisiin tai joudut vankilaan. Kyllä mää luulin koko ajan siellä, et mää olen jossain harhoissa. Et ei tämmöstä voi olla, että jonkun on täytyny laittaa mun rinkkeihin jotain opiaatteja. Sit iski se pilsu-paniikki. Kun apteekista sai ihan kaikkii pilsui ilman reseptiä. Tämmönen suomalainen kun ei ole tottunut semmoiseen. Siinä sekoo pää kun miettii, et mitä pilsui kandeis ostaa, kun kaikkiin ei o kuitenkaan varaa.

Ja koirat. Kamalan surkeita koiria. Ykskin koira oli jääny auton alle, jalka paskana. Ne oli aivan nälkäisiä ja söi roskiksista. Mää sanoin yhen pupin pitäjälle, et miks te ette ammu noita kulkukoiria. Että ne kärsii todella ja on sairaita. Arvatkaa mitä. Se sano se pupin pitäjä, että noi koirat on pyhiä. Että niitten thaimaalaisten kuolleitten sukulaisten sielut on noissa koirissa. Mää sanoin että kuule heppu, annappa lisää sitä rinksuu. Paa triplana. Ja rannan pupit, joo-o, siel kuulkaa siel pupeissa makas mummot lavereilla ja niitä hierottiin. Siis et pupissa on ruokailijoita ja pissenjuojii ja sit siel pöytien välissä oli lavereita, joissa rasvattiin mummoja ja sit hierottiin. Et onhan toikin keino sit lisätä niinku sitä alkoholinmyyntii. Yks suomalainenhan mulle siel sit opetti, et kandee juoda pullo Kinii päivässä, et silleen välttyy kaikilta taudeilta ja kulttuurishokeilta.

Mut ei siin mitään, olihan siellä paljon hyvääkin, en vaanny muista et mitä. No ainaski et ne thaimaalaiset on tosi hyvii viikkaan, ja ystävällisiä. Mut onhan se toikin hyvää kokemusta, et on niinku harhainen olo kaks viikkoo putkeen, tietää mitä sekin on. Tsau taas sit moi, mää lähen hoiteleen parit pisnekset.