335370.jpg

Tos fotos on tehtaat. Ei ne milleen haise, paskapuhetta. Tääl tulee meidelle aina semmonen olo että kuka oon, mistä ja mix. Et oisko mun kuulunu olla Paperitehtaantyttö? Mennä tonne duuniin. Ottaa hamsteri ja ostaa oskake Rytikarista. Ette usko kuin halpoja luukkuja tääl on! Semmosii tarjouxii et saat kax yhen hinnal. No enivei, sit kulkee tuol seittemästä-neljään. Pyörällä. Niin että talvisin ois ollu semmoset valkoset paleltumat poskis. Sit ostaa aina perjantaipullo. Sit myöhemmin ottaa mies, jonka oisin tavannu ton tehtaan ruokalas. Sit tehhä kolme lasta. Emmä tiä. Ainut mikä toteutu, on toi perjantaipullo. Ja sit tietty ne muiden viikonpäivien pullot.

Äiti sanoo, että et sää missään jaksa olla. Että mee sinne Helsinkiin, sää tuut hullux täällä, kun ei oo tarpeex virikkeitä. Joo, ja mul on nahka kipiä. Se pakottaa mut saunaan joka päivä. Ja hinkkaa juuriharjalla. Se sanoo, et ihminen ei kuulemma puhistu lillumalla kylpyammeessa. Lihonu oon kuus kiloa. Just kun pääsee ruokapöyväst ylös ni uus ruoka on jo valmis. Huh huh.

Ja oon miettiny, et onxe mun vika, et mun isäni Reidar Kettusen muijakaverit on mun ikäsii. Et johtuukse siitä että menin pois täältä. Emmä tiiä. Mut ei oo kasosia muijia. Kasonen on Kemmii. Suunniteltiin E-Betin kans sen tulevaisuutta. E-Bet muuttaa kohta Stadiin. Se tulee mulle kotiapulaisex. Se onniin näppärä muija. Ja kuuliainen. Siskoonsa tullu. Jaahans, juuriharja heiluu oven raossa. Mää jouvun saunaan sit taas, moido.