286487.jpg

Tila-Eija ja toinen päivä.

Son sit morous taas. Viikonloppu meni taas ihan putkeen. Yx frendimme Julle (opettajatar) Tanpereelta oli käymässä ja Kielon ka sitä ulkoilutettiin perjantaina ja lauvantaina. Lauvantaina olin myös tapaamassa tota frendiini Tila-Eijaa, joka on tos fotos. Tila-Eija on lievästi vasenkätisten -yhdistyksen puheenjohtajatar. Hänen mottonsa on "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä". Eija muuten epäilee, et mun työvoimamuijallani Eila Hakalalla on kytköksiä Eilakaislaan. Aikoi tutkia asiaa tarkemmin.

Joo no me vedettiin siin Lepakkomiehes pissee ja Kin Tonikkii ja toi Eijahan oli ottanu myös joitain Bermudan kolmiolääkkeitä. Silloli niin pahat tilat taas jälleen kerran. Sit se sano mulle, et mitä nopeemmin juo, sitä enemmän ehtii. Se onnii viksu, en tajuu. Tila-Eija on sitä mieltä, et Helsingissä ei oo tarpeeks omia pupeja lievästi vasenkätisille. Ja sit se on huolissaan siitä, et ihmiset ei harjota vasenta kättään niinku tarpeex. Yhtä juttuu mää ihmettelen, kun kävin tiskillä ni ne myyjät kysy multa et "Mikäs sua vaivaa?". En tajuu. Pitääxne mua siis jotenkin poikkeavana. Tai sit ne ihmetteli vaan sitä, et tilasin Kin Tonikkii. Kin Tonikkihan on mun mielestä ihan perseestä. Mut kyl mää sen verran huomaavainen olen, et jos frendi haluu, et juon Kin Tonikkii, niin sillon juon enkä valita. No enivei, jos haluutte keskustella Tila-Eijan kans noist edellämainituista tai muista teemoista, nii hänet löytää ostareilta. Tila-Eija on nimittäin ostarivinokas.

No sit sunnuntaiaamuna yx frendini Pertsu Koo tuli kylään. Tää Pertsu Koo soittaa trumpettia ja siirtelee kiviä. Toi trumpettihan on joku semmonen ihme torvi.Kattoin netistä, nii voin keskustella Pertsun ka trumpeteista. Mulhan on kaks asiaa, joista en tiedä mitään, kotieläimet ja soittimet, et siks täytyy ottaa asioista selvää, jos haluu keskustelua kyseisistä teemoista. No enivei, sit tää Pertsu pelkää eläimiä ja vihaa eineksiä. Sillon aina nälkä kun se tulee mun luo ja sit se kattoo jääkaappiin ja sanoo et hyi vittu eineksiä. Emmää oikeestaan muuta hänestä tiedäkkään. Mut upee luonne noitten perusteella. Enkä mää ny tiiä, et mitä ihmisen tarvii oikeestaan tietää frendeistään? Tuskin niinku ton enempää. Toi Pertsu Koo eli lempinimeltään Kortsu Pee tulee kylään aamusin kello viis. Sit jossain vaihees mää nukahdan kesken juttujen ja se hiipii ulos about aamu kymmeneltä. Mää en yleensä muista oikeen mitään sit siitä, et mitä ollaan puhuttu, kun oon tuohon kellon aikaan jo ihan loppu. Mut siinon se hyvä, et sit voi taas seuraavalla kerralla puhuu ne samat asiat ku ei muista mitään. Et puheenaiheet ei sit lopu ikinä. Ja ai niin, valehtelin Pertsulle et mullon syntymäpäivä perjantaina. Kutsun ihmisiä kylään, niin saan sit taas niitä ruskeita pulloja Alepaan vietäväx. Mut nyt pitäs funtsii, et mitä pyydän Pertsulta synttärilahjaks. Ehkä jotain kallista.

Sain muuten tietää, et Kielolla on neljänsadan euron etuhammas. Se on tilattu Ruotsista asti. Vähänkö oon kateellinen. Mä haluisin et mullekkin tilattas jostain hampaita. Esim Reikasta. Vaan mulle on tullu ihan luonnostaan nää suomalaiset hampaat. Melkeen kaikil mun frendeil on niitä kalliimpia hampaita,jotka on jostain tilattu. Mocce tuli sit eilen illalla mun luo ja pidettiin siinä semmonen monen tunnin palaveri. Teemana oli niinku "elämän salat". Plus marsut. Sit mietittiin yön yli ja Mocce tos noi soittiki jo seveniltä ja jatkettiin pohdintoja. Kielon ka meil oli eilen puhelinpalaveri.Teemat oli noi samat.

Nyt aion syödä maksalaatikkoa. Aamupala on päivän tärkein ateria. Kuulin telkust ton yks päivä.